Weekend! - Reisverslag uit Buéa, Kameroen van Sanne Middelkamp - WaarBenJij.nu Weekend! - Reisverslag uit Buéa, Kameroen van Sanne Middelkamp - WaarBenJij.nu

Weekend!

Blijf op de hoogte en volg Sanne

16 Februari 2014 | Kameroen, Buéa

Hoi allemaal!
Dit berichtje typen we terwijl we op het terras zitten, nadat we de heerlijkste kip ooit hebben gegeten! Vandaag (zaterdag) was een drukke, maar super leuke dag. Namelijk de dag van de legendarische Race of Hope. Vanmorgen om 05.45 uur uit bed gegaan om rond 06.30 een stukje de berg te beklimmen, zodat we de lopers goed konden zien en aanmoedigen. Om 07.00 uur was de start en om 07.30 waren de eersten er al terwijl je er met de auto zelfs 30 minuten over rijdt. Onder luid gejoel van de vele toeschouwers kwamen de lopers, jong en oud, de berg op. Het hardst werd geschreeuwd bij de Queen of the Mountain, dit is de vrouw op leeftijd die al jaren mee doet en zelfs regelmatig heeft gewonnen. Erg leuk om mee te maken! Na het aanmoedigen gingen wij aan het werk. We gingen flyers van Hady Guiding Services uitdelen aan toeschouwers. Dit is de organisatie waar Jurgen onder andere enkele projecten begeleidt/ondersteunt. Flyeren ging ons goed af, want iedereen wil hier een flyer ontvangen van een 'white man' en mensen wilden graag meer informatie over de organisatie ontvangen. Oftewel missie geslaagd!
's Middags is Jurgen nog naar een 'cocktail party' geweest van de organisatie waar een heel buffet klaar stond, inclusief pepe. Dit is hele scherpe saus, die ze bij elke maaltijd nuttigen, waar wij als blanke moeilijk tegen kunnen ;).
En we hoorden gisteren super gaaf nieuws: de president komt na 2 beloofde jaren ein-de-lijk naar Buea. En wel aanstaande donderdag! Alles wordt nu nog even snel opgeknapt, zodat alles klaar is voordat hij komt! Enorm veel geluk mee dat wij hier dan mogen zijn!
Zondag wilden we naar het Chariot Hotel om te gaan zwemmen, maar dit kon helaas niet doorgaan. Terwijl Sanne ziek op bed ligt, typ ik (Jurgen) dit deel van het verhaal. Sanne heeft een slechte nacht achter de rug en overdag in bed gelegen, waar ze nu ook is. Veel last van de buik en overgeven. Gelukkig heeft ze geen koorts, dus het komt waarschijnlijk van de kip die we gisteren gegeten hebben. Rustig aan doen en veel proberen te drinken! Ik zal goed voor haar zorgen!
Maandag laat Sanne zich trouwens testen op malaria aangezien vandaag en morgen alles hier gesloten is. Tot over een paar daagjes!
Veel liefs Jurgen en Sanne
Ps: zie Facebook voor onze foto's aangezien we geen foto's kunnen uploaden op deze site van waarbenjij.

Sanne

Werkzaam als (oncologie)verpleegkundige op de Gastro-enterale chirurgie en plastische chirurgie in het Isala ziekenhuis in Zwolle. Ik ben nu 5 jaar gediplomeerd en aan het werk als verpleegkundige binnen de Isala en sinds april 2013 afgestudeerd als oncologie verpleegkundige. Vanaf mijn diplomering wou ik altijd al graag in het buitenland werken en ben sinds januari 2013 bezig met de voorbereidingen voor deze (grote) reis. Mijn vriend Jurgen, waar ik samen mee woon in Nijverdal, komt mij een maand vergezellen en gaat ook vrijwilligerswerk doen in Kameroen. Vanaf 24 januari ben ik werkzaam als vrijwilliger in het Mount Mary Hospital in Beau. Beau ligt in het westen van Kameroen en ik ga daar werken/meelopen als (oncologie)verpleegkundige.

Actief sinds 11 Dec. 2013
Totaal aantal bezoekers 11908