Een wijziging in mijn avontuur... - Reisverslag uit Buéa, Kameroen van Sanne Middelkamp - WaarBenJij.nu Een wijziging in mijn avontuur... - Reisverslag uit Buéa, Kameroen van Sanne Middelkamp - WaarBenJij.nu

Een wijziging in mijn avontuur...

Blijf op de hoogte en volg Sanne

29 Januari 2014 | Kameroen, Buéa

Hallo allemaal! Ten eerste super leuk dat jullie mijn verhalen volgen via de blog, doet me goed! Al had/heb ik vandaag moeilijke dagen! Kan mijn plekje nog niet geheel vinden (we slapen met z'n 3en op 5 m2, dus privacy ho maar!), veel heftige dingen gezien in het ziekenhuis en ik mis enorm her thuisfront. Ze zeggen dat ik het een week de tijd moet geven al is dit enorm moeilijk kan ik je vertellen! Jurgen gisteren lang aan de telefoon en gekeken naar de opties om eventueel eerder te komen, en wat blijkt.... Jurgen gaat eerder komen richting Kameroen! Wooohooeee!! Vrijdag 8 februari gaat hij vliegen en zaterdag 9 februari komt hij aan. Zoooo blij mee en geeft mij enorme opluchting!!
De eerste weken is er alleen geen plek in het guesthouse van Mount Mary, daarom gaat Walters voor ons een guesthouse regelen in Buea. Na twee weken zijn de andere vrijwilligers weg en gaan we terug naar Mount Mary en hebben we daar een bed. Dit houdt ook in dat we dus 2 weken eerder terug komen en staan we 9 maart weer op Nederlandse bodem. Oftewel alles weer super goed geregeld en opgelost door Livebuild en mijn lieve vriendje.
Wat betreft het ziekenhuis, het werk is super gaaf. Leuke collega's, aardige studenten, vrolijke patiënten en gister een leuke speciale opening gehad van het nieuwe gebouw. Morgen ga ik werken in het nieuwe gebouw dus ga ik het mee maken. Daarbij ga ik 2 weken werken op de surgical ward (vergelijkbaar in Nederland met de wondpoli), 2 weken in de theatre (operatiekamer) en 2 weken op de Maternity (bevallingen en gynaecologie).
Al veel heftige dingen gezien op de surgical ward. Denk hierbij aan enorme wonden (heb foto's voor de liefhebbers, die laat ik thuis wel zien), baby's van twee weken oud met verbrande voetjes en een man die binnenkomt waarbij zijn been er half bij aan hangt. Je moet je voorstellen dat alles terug word gezet zonder verdoving, er nog geen operatie plaats vind en dat als de patiënt huilt ze zo kunnen zeggen: 'when you're crying i will slap you'. En ik ga iedereen maar troosten en zeggen 'Asha', dat betekent beterschap en sorry voor wat ik nu doe. Het is zeker niet niets wat je hier ziet en erg indrukwekkend!! We gaan nu weer terug naar ons guesthouse om 'fried plants' te gaan eten, geen idee wat het is maar al het Kameroenese eten wat we krijgen is tot nu toe erg lekker! Tot snel iedereen en veel liefs Sanne!

  • 29 Januari 2014 - 20:09

    Philicia:

    Sanne knap van je dat je dit doet en kunt. Echt respect...
    en je bent een sterke meid je kunt het skatie. Zet um op..

    x x x philicia en dikke knuffel van Monaco

  • 29 Januari 2014 - 20:28

    Carolien:

    Haa Sanne,
    Wat heftig zeg en wat fijn dat het goed geregeld is!
    Het zijn hele rijke ervaringen denk ik.
    Een goede tijd gewenst! Liefs Carolien

  • 29 Januari 2014 - 21:53

    Lau:

    Pfff... het is alleen al heftig om te lezen, laat staan dat je het daadwerkelijk meemaakt.. Ik weet dat jij uit het juiste hout gesneden bent om deze zware doch dankbare missie te ondergaan. Blijf niet té sterk, af en toe ventileren is goed. Je bent en blijft tenslotte een mens. Lieve schat pas goed op jezelf, en we verheugen om je weer terug te zien :).
    Dikke kus Lau

  • 29 Januari 2014 - 21:58

    Petra:

    Mooi om je verhalen te lezen Sanne! Wat een avontuur zeg! En wat fijn dat je kerel eerder kan komen! Heel veel succes nog daar!
    Weet zeker dat de mensen veel aan je hebben!
    Groetjes, Petra, Lex en Levi

  • 29 Januari 2014 - 22:18

    Anniek:

    Hey Sanne
    Super dat jurgen eerder komt en jemig wat een heftige verhalen..
    En volhouden meis... Effe nog door de zure appels heen

    liefs
    Anniek

  • 30 Januari 2014 - 01:57

    Jacobine:

    Hee Sanne,

    Jeetje wat heftig om mee te maken allemaal, maar ook heel bijzonder dat je je daar voor inzet! Veel veel succes daar! Probeer ook een beetje te genieten :)

    Liefs

  • 30 Januari 2014 - 08:36

    Tonny En Marijke:

    Hoi Sanne,

    Wat een indrukken. Nog even en je kan ze delen met Jurgen. Sterkte nog even. Groetjes Tonny en Marijke

  • 30 Januari 2014 - 09:44

    Gerda Schoonhoven:

    Hai Sanne,

    Heftig hoor. Wens je heel veel sterkte en ook heel veel plezier.
    Gr. Gerda,
    Vaatchirurgie

  • 30 Januari 2014 - 13:55

    Inge:

    Ik je voorlopig ook volgen. Benieuwd hoe het je daar vergaat.
    heftig allemaal. Maar een hele ervaring rijker straks.
    Geniet van je tijd daar, en fijn dat vriend-lief snel naar je toe komt

  • 30 Januari 2014 - 22:30

    Nicolet:

    Ha Sanne,

    Tjonge, wat een heftige dingen kom je tegen. Wat hebben we het dan goed hier in Nederland he?! Heel veel succes met alles wat je daar doet. En probeer ondanks alles toch te genieten!

    Liefs Nicolet

  • 01 Februari 2014 - 21:45

    Denise:

    Hey lieve Sanne,

    Trots op jou hoor en heel veel respect.
    Geef alle liefde die je hebt aan die zielige stumpers.
    Probeer te genieten van de mooie dingen die je daar doet.
    Toi toi toi voor de komende week en dan komt Jurgen al. Hoe tof.
    Hele dikke xxxxx Dennis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Werkzaam als (oncologie)verpleegkundige op de Gastro-enterale chirurgie en plastische chirurgie in het Isala ziekenhuis in Zwolle. Ik ben nu 5 jaar gediplomeerd en aan het werk als verpleegkundige binnen de Isala en sinds april 2013 afgestudeerd als oncologie verpleegkundige. Vanaf mijn diplomering wou ik altijd al graag in het buitenland werken en ben sinds januari 2013 bezig met de voorbereidingen voor deze (grote) reis. Mijn vriend Jurgen, waar ik samen mee woon in Nijverdal, komt mij een maand vergezellen en gaat ook vrijwilligerswerk doen in Kameroen. Vanaf 24 januari ben ik werkzaam als vrijwilliger in het Mount Mary Hospital in Beau. Beau ligt in het westen van Kameroen en ik ga daar werken/meelopen als (oncologie)verpleegkundige.

Actief sinds 11 Dec. 2013
Verslag gelezen: 434
Totaal aantal bezoekers 11879

Voorgaande reizen:

24 Januari 2014 - 23 Maart 2014

Als Livebuilder aan het werk in Kameroen!

Landen bezocht: